onsdag 26 november 2008

Minnen

Jag tog ett varv i lägenheten och tittade på alla små saker som man samlat på sig under åren. Jag är inte så mycket för prydnader utan gillar heller praktiska saker som man använder i vardagen och som kan påminna en om resor, människor, händelser, speciella tillfällen osv.

Varje gång jag stoppar in skorna i lådorna ser jag bilder från stranden på Mallis. När jag tar dom röda glasen från skåpet tänker jag på inflyttningsfesten och Anna som köpt dom. När jag går och lägger mig ser jag min gigantiska afrikamask som talar om en av våra otaliga Ullaredsrundor. När jag sitter i fåtöljerna är det sommarauktioner ute på ön som finns i tankarna. Vid maten när man tar salt och peppar tänker jag på Thailand och när jag köpte de små hundarna.

Det härliga är att det hela tiden kommer nya saker också. Som hjärtat jag och Moa pysslade ihop. Varje gång jag tar fram det kommer det komma fram jobbiga känslor som jag hade då vi gjorde den men också det mysiga i att få pyssla med sin dotter och hjälpa henne göra sin första julprydnad.

Salt och Peppar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar