lördag 15 november 2008

Bullmamma

Det minsta man kan säga är väl att jag är en bullmamma. Jag bakar så sällan som möjligt och varje gång jag gör det kommer jag på hur stökigt det blir så det får mig avskräckt några månader till sötsuget tar överhand igen.

Den här gången var det dags för kladdkaka och jag skulle endast agera assistent, den riktiga bagaren var nämligen Moa. Så här efteråt vet jag också hur kakan fått sitt namn, kladd+kaka=kladdkaka. Förutom en litet utbrott när fröken var tvungen att gå och tvätta sig avlöpte bakningen bra.

Jag, Helena och Roger samt några stycken på jobbet tyckte den smakade strålande. Ma själv gillade smeten innan den blev gräddad...inte efter...


Kladd...


+ fint mönster...



+ kaka...



= kladdkaka med fint mönster

2 kommentarer:

  1. Varför fick inte jag smaka av denna fina kladdkaka!

    SvaraRadera
  2. Du var ju inte här. Får fixa en ny till dig, eller varför inte en äppelpaj ;)

    SvaraRadera