måndag 24 november 2008

"Det var längesen...

...jag skrev men nu ska jag verkligen bättra mig" kan man läsa i många bloggar titt som tätt. Därför tänker jag inte skriva det för man vet aldrig vad som händer. Är ens liv i gungning känns det ganska oväsentligt att berätta om allt trassel i en blogg som finns för alla att läsa. Jag vill skriva en kul, rolig blogg som som kör med full fart framåt. Så istället för att lova bättring och att man kommer skriva oftare tänkte jag lista alla saker som man kan få ont i magen av för det slog mig helt plötsligt att det är väldigt många saker som har med den kroppsdelen att göra.

På bilden ser ni Magen som blev bortvald av Anette till förmån för Rickard i Ensam mamma söker.

Man kan få ont i magen när man:
  • ska ha mens (även om min biologilärare på högstadiet påstod att det inte existerade...suck!)
  • känner ångest
  • är hungrig
  • är mätt
  • känner att man måste göra något man inte vill
  • blir utsatt för något som är jobbigt
  • har influensan
  • har någon annan magrelaterad sjukdom som magkatarr, magsår osv
  • får en smäll
  • är sådär sjukt nödig så man inte vet vad man ska ta vägen
  • ska föda barn
  • har tränat så man får träningsvärk
  • om man har så många fjärilar i magen så dom knappt får plats

Om det är någon som kommer på något mer är det bara att kommentera på.

2 kommentarer:

  1. Jenny, världens bästa Jenny. Din blogg är så mysig!

    Jag kom på en grej du kan lägga till på maglistan.
    * Tighta Jeans

    Puss o Kram

    Ps, Magen är väl singel? Men och andra sidan vill vi inte ha fler galna män efter dig ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, inga galna män det går fet bort, särskilt dom med Boratbaddräkt, hua!

    SvaraRadera