söndag 27 september 2009

Stugan








Mamma, jag och Moa hade en skön helg i stugan. Stugan ligger i Sandviken för er som inte vet det och var från början min mormor och morfars (eller oma och opa's som jag kallade dom). Den ligger precis vid en liten sjö som heter Lillsjön och som är ihop länkad genom en tunnel till Storsjön.
Jag gillar stugan men är där alldeles för lite. Mest brukar vi åka dit när vi ska åka skidor i Kungsberget.
Första kvällen gick vi en sväng i skogen och hittade massa trattkantareller. På lördagen kom min moster Karin och hennes man Janne över på en fika. På söndagen blev det en springtur, badhuset och en fika en fors.
När jag var liten matade jag alltid ankorna vid bryggan med knäckebröd och nu är det Moa som gör det. Vi glömde bort dom på lördagen och då kom dom upp till huset för att påminna oss. Tyvärr var knäckisen för hård för ankorna när den inte blöttes upp så jag sa åt Moa att gå ner till sjön. Moa först, och ankorna efter. Hur gulligt som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar