måndag 23 mars 2009

Vintervilan slut

Nu har jag och Semlan vaknat ur vinterdvalan och vi gjorde det med två härlig träningspass i vårsolen. I lördags var jag först och städade klubbstugan och sen gick vi och tränade lydnad. Det mesta gick bra men det är tråkigt att jag aldrig tagit tag i den här biten med att träna när det är lite blött och kladdigt. Så fort det stänker på magen när hon rör sig kan man inte springa fortare än trav. Kryp och andra magkontaktgrejer är bara att glömma. Jag får helt enkelt skylla mig själv och försöka tänka på det till nästa hund. Suck!

På söndagen messade Malin att hon skulle ut och spårade och var en ängel och la ett spår åt mig med. Fokus var på pinnarna och jag släppte på henne med ett litet upptag. Jag älskar verkligen att spåra med Selma. Hon är så härlig och har så bra drag i linan. Bitvis såg man fotstegen i snön óch hon går så exakt i spåret så man blir alldeles varm i kroppen. Hon plockade pinne efter pinne och vände tillochmed tillbaka efter en sten som hon gått på fel sida om. Glad och nöjd raddade jag upp alla pinnar för Malin, 8 + slut, och tänkte att vi tagit full pott men nähe. 11 grejer hade hon lagt ut så 2 pinnar bort. Undrar verkligen vart dom kan ha legat...


Får se om jag hinner med något mer lydnadspass i veckan för sen på fredag bär det av till Örebro och träning med Emma och Britt-Mari. Ska försöka få en massa bra boxertips då :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar