torsdag 5 februari 2009

Wild child

Jag vet, lite pinsamt är det, men jag kan inte rå för det. Jag älskar sådana här filmer. Chickflicks, nobrainer, feelgood eller som jag brukar kalla dom swish-filmer (eller böcker för den delen) bara får mig att smälta. Egentligen ska man ju inte gilla sånt här när man är 28, snart 29 år men strunt i det. Det är så skönt att få drömma sig bort lite, inte behöva tänka utan bara vila ögonen lite. Varför måste allt vara så seriöst och vuxet hela tiden?

Jag läste en recension av filmen som en tjej gjort i Metro som i stort gick ut på att man hellre borde begå självmord än att se på den. Lite i hårdaste laget då den innehöll det mesta en film i den här gengren borde. Sen tycker jag att det borde vara någon som tillhör målgruppen som ska recensera filmen, inte någon som gråter blod av att se sånt här. Ungefär som när Hans Wiklund sågade SATC-filmen...kanske lite fel målgrupp där med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar