tisdag 7 april 2009

Deklaration


Jag kan tänka mig att majoriteten av all bloggar som skrivs just nu handlar om två saker.

  1. Det vackra vädret och våren som är på inmarsch
  2. Bokföring och fakturering och hur mycket man får tillbaka på skatten

Jag kan ju inte vara sämre utan kör på samma tema.

Igår satte jag mig med den absolut sista bokföringen för JMedia. Jag la ju ner företaget vid årsskiftet så nästa år kan jag göra som alla andra och fakturera via nätet. Jag hade tjuvstartat lite och samlat ihop alla kontoutdrag och kvitton så igår sammanställde jag allt och bokade det i bokföringsprogrammet. Vid halv 12 var jag klar och såg nästan i kors, men då hade jag fått i ordning på allt och skrivit ut det som behövs för att Cathrine ska kunna göra iordning min deklaration.

Om allt går som jag vill kommer jag få en del pengar över från skatten som får gå in på NY kontot.

Det känns som jag blivit 10 kg lättare att bli av med det här. Det hänger alltid över en vid vårkanten men i år var sista gången. Jiihaa!!

Nu får jag vänta tills december för att få det slutgiltiga skattebeskedet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar